Taas mennään! Helsinkiläiseen Plastic Tonesiin on pakko ihastua

Mitähän ihme menoa tää on nyt? Samaan aikaan, kun kaiken maailman Consequence of Soundit painaa artikkeleita indierockbändien alennustilasta, Suomessa tehdään pistämätöntä kitaramusiikkia, jopa niin paljon, ettei jokaista ehdi edes erikseen kehua.

Mut otetaan nyt ainakin yksi kokoonpano kohteeksi.

Plastic Tones ei kerro itsestään paljon. ”DIY POWERPOP FROM HELSINKI”, ja siinä se. Näkyivät olleen viime viikonloppuna keikalla Kuopiossa, Lappeenrannassa ja Tampereella, tiistaina Helsingissä. Ja ovat painattaneet älyhienoja kangaskasseja. Julkaistuna on yksi biisi, The Eyes. Lupasivat pariakin seiskatuumaista vielä tämän vuoden puolella, mut kattellaan.

Mutta että minkälaista? Noh, mulle tästä tulee mieleen 70- ja 80-lukulainen powerpop, sellainen, jota esimerkiksi 9-osainen bootleg-kokoelmasarja Power Pearls on täynnä. Ajatonta, ihanaa.

Niin kuin meillä päin on tapana sanoa: Plastic Tones laittaa viban punttiin, siispä Plastic Tonesia pukin konttiin!

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s