Kaikki hehkuttaa The xx:n uutta biisiä, vaikka se on oikeasti aika paska

Mä ymmärrän tosi hyvin hypekoneiston, koska olen itsekin mikroskooppinen osa sitä. Kun tulee uus biisi / albumi / keikkajulkistus / lopettamisuutinen / muu uutinen, jengi haluaa kertoa siitä niin nopeasti kuin mahdollista. Niin nopeasti, ettei kenelläkään oo oikeasti aikaa miettiä mitään, esimerkiksi biisin laatua.

Tänään julkaistiin The xx:n uusi kappale On Hold. The xx on se bändi, jonka debyyttialbumi xx (2009) kuulosti aikanaan ihan kipeen hyvältä ja kakkoslevy Coexist (2012) aikanaan vielä ihan hyvältä. Niin hyvältä, että viime kuukaudet jonkinsorttinen odotus on leijahdellut ilmassa uuden materiaalin suhteen.

No nyt tää uus biisi on tässä ja monella on sellainen olo, että se on tosi kova, linkkaamisen arvoinen. Siinä on sämplätty Hall and Oatesia, sen tuotanto on aika mainstream mutta tarpeeksi indie ja siinä on kiva hokema: ”I thought I had you on hold.”

Mut siis jos oikeasti On Holdin tahtiin yrittää fiilistellä, niin eihän siitä mitään tuu. Saatana jälleen yks biisi tähän tylsäksi käyneeseen soundilokeroon superkuluneilla maneereilla. Pikkasen niinku Blood Orangen tuotantoa, pikkasen niinku joku sample looppaamaan, pikkasen niinku melankoliaa, pikkasen niinku tyylikkyyttä.

Form not substance.

Miks kukaan haluaisi rakastua tällaiseen musiikkiin?

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s