Läheltä piti! Tyynyjen uusi biisi Ródos ’86 on melkein mun elämästäni

Vuosi 1986 näytteli merkittävää osaa oman hahmoni tarinassa. Silloin rakastuin jalkapalloon ja olin ensimmäistä kertaa oikealla ulkomaanmatkalla.

Paikka oli Mallorcan Alcudia Park, lapsiystävällinen kohde, jonne Tjäreborg teki pakettimatkoja. Olin 9-vuotias, eli vaikutteille varsin altis. Laskin vesiliukumäissä, uin merivedessä, ihmettelin siellä täällä tisulit paljaana aurinkoa ottavia naisia, kummastelin matkamuistomyymälöiden pikkutuhmia Hoppa-merkkisiä t-paitoja (ne oli niin kuin Kappa-paidat, mut niissä oli mies ja nainen sylikkäin harrastamassa ns. aikuisten kivaa).

Suurimman vaikutuksen minuun teki meneillään olleet jalkapallon MM-kisat. Ne pelattiin tietysti vuonna 1986 Meksikossa eikä Mallorcalla, mutta otteluita seurattiin erittäin tiiviisti jokaisessa ravintolassa, kahvilassa ja hotellissa, olihan Espanjalla joukkueessaan Real Madridin huikea kärkipelaaja Emilio Butragueño.

Aloin fanittaa kahta jalkapalloilijaa, neljä maalia Tanskan verkkoon töötännyttä Butragueñoa ja Englannin Gary Linekeriä, joka sittemmin voitti kisojen maalikuninkuuden. Olin vuosia erittäin katkera Maradonalle, jonka Jumalan käsi -maali pudotti Englannin jatkosta.

Mä oon SATAPROSENTTISEN VARMA, että Rodoksella oli lähes sama meno vuonna -86 kuin Mallorcalla. Paitsi, että Kreikka ei osallistunut futiksen MM-kisoihin.

Jee.

Jos Tyynyjen biisistä on jotain sanottavaa, niin sehän on hyvin koukuttava junnaustunnelmointi. Puhuvat shoegazesta aina, vaikka ei tää niin shoegazea ole kuin joku muu shoegazeilu. Rumba kehui, että Ródos ’86 olisi vuoden paras indiekappale, mikä on kyl liikaa sanottu.

Mut ei kovin paljon liikaa.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s