Helsinkiläinen Mood Dye on sinun uusi suosikkibändisi

Eihän siitä ole kuin pari päivää, kun huipauttelin haippia Cina Poladan suuntaan. Lahjakkuus ja osaaminen näyttävät pursuavan heidän porukoissaan, sen verran paljon potentiaalia on pakkautunut myös bändin kitaristin Tatu Miettisen uuteen yhtyeeseen.

Mood Dye ei kerro itsestään liikoja. Kotikaupungiksi mainitaan Helsinki, Bandcampissa kiitetään kamoja lainanneita kavereita. Se mainitaan, että Miettinen vastaa biisistä, äänittämisestä ja miksaamisesta – eli ainakin vielä tässä vaiheessa kyseessä on yhden hengen kokoonpano.

Niin että minkälaista musiikkia?

No tosi tosi tosi tosi tosi paljon on The Curelta vaikutteita otettu, mutta mun mielestä tyylillä ja oikein, eniten fiiliksessä ja kitarasoundeissa. Kun nyt kuuntelen peräkkäin Mood Dyen ekaa biisiä Still ja sit vaikka Jumping Someone Else’s Trainia tai Primarya, niin ei tässä ihan pastissin puolelle mennä. Toisaalta, eipä Miettinen erityisesti yritä peittää vaikutteidensa lähteitä – Still nimittäin lähtee liikkeelle lainilla ”a hundred years go by”.

Kaikkinensa Mood Dye kuulostaa erittäin valmiilta bändiltä (tai artistilta) ja Still todella taitavasti kirjotetulta ja sovitetulta biisiltä. Pidän erittäin paljon.

Mood Dye on Facebookissa. Tätä kirjoittaessa kokoonpanolla on kokonaiset 4 tykkääjää. Minä olen heistä yksi.

(Mä muuten olisin laittanut tähän Bandcamp-upotuksen, mut jostain syystä tää blogialusta hylkii sitä, niin laitetaan sit Indie Music Nationin postaama YouTube-video.)

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s