Teemu & The Deathblows sekä jytää että jyrää tai ainakin joko jytää tai jyrää

Itse Mikko Alatalo on kertonut minulle seuraavaa:

Kun he aikanaan nuorina opiskelijapoikina Tampereella aloittelivat muusiikkihommia Juice Leskisen ja Harri Rinteen kanssa, eräänä kertana Juice esitteli uuden kappaleen, hurjan rokkirallin nimeltä Heinolassa jytää. Alatalo piti laulusta kovin, mutta oli sitä mieltä, että jytä on musiikkigenrenä vanhentunut eilisen juttu ie. passé, ja laulun nimi olisi hyvä muuttaa muotoon Heinolassa jyrää. Ja niin tehtiin.

Tämä tarina mielessäni olen ajatellut helsinkiläistä garagerokkipumppua Teemu & The Deathblows. Että jytääkö se vai jyrääkö, vai kenties molempia. Niin, että joissain biiseissä on jytää ja joissain jyrää. Tai yhden biisin sisällä ensin jytää, sitten hieman jyrää, sitten molempia yhtä aikaa.

Kesällä ilmestynyt I’m The Kidd on yhtä kaikki helvettileissönin vahva biisi. Alkuun pikkasen More Than a Feelingiä, sit Lou Reed -vaihde päälle, jonka jälkeen luodaan ahaa-elämys siitä, että täähän on niinku The Strokesia, minkä vuoksi suomalaisista verrokeista tulee tietysti mieleen The Rollstons, ja ennen kuin ehtii tätä ajatusta kunnolla makustella, pelikentälle turskautetaan oikein oikein oikein tarttuva kertsi, joka saa unohtamaan jytät ja jyrät ja Lout ja Julianit.

Kyl kelpaa.

Big Wave Riders, Teemu & The Deathblows ja HappyAnimals esiintyvät Golden Classics Cafe & Bar Jätkäsaaressa perjantaina 16. joulukuuta. Oo siä.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s