Miksi indiebändit eivät tee niin kuin Antti Tuisku?

Antti Tuisku julkaisi tänään uuden biisin Mä hiihdän. Se on aika jännä kappale. Jännä. Se on niin kuin Pete Parkkosen video, eli tehty herättämään keskustelua. Osa omaa markkinointiviestintäänsä. Sillä on hölmö nimi ja hassut sanat ja siinä huohotetaan oudosti ja se saa epäilemään, onko Tuisku & työryhmä ottanut tarkoituksella tyylilajikseen peitellyn huumorin.

Tuisku itse ainakin kommentoi, jotta: ”Harvoin purskahdan studiokopissa itkemään mutta tätä biisiä purkittaessa niin kävi!” Mut en mä tiedä.

Mä hiihdän on olemassa, jotta sitä vihattaisiin ja puolustettaisiin. Se on syntynyt, kun on päätetty yhdistää markkinatalous, urasuunnittelu, musiikillinen osaaminen ja riskinotto. Mä en oikein pidä siitä biisinä, kun mulle se on huumorimusiikkia, eikä juuri mitään esimerkiksi Peto on irtiin verrattuna.

Mut siitä mä pidän, että Antti Tuisku tekee tällaisia biisejä.

Koska milloin muka oot edellisen kerran ajatellut jostain indie- tai altsubändin singlestä, että jumalauta mitä helvetin persemusiikkia tää on?  Että bändi on tehnyt uudistumisessaan niin ison virheen, ettei sitä pienin elein korvata. Epäonnistunut ilman tyyliä. Tehnyt pellen itsestään.

Ei sellaista oikein tapahdu. Täällä ns. hyvän musiikin puolella huonous on tavanomaisuutta eli riskitömyyttä eli tylsyyttä eli rokkenrollin kuolemaa. Ja siksi onnistumiset ovat niin harvoin viiden tähden onnistumisia.

Musta ois kiva, että joku mun suosikkibändeistä tekisi anttituiskut. Eli antaisi epäonnistumiselle mahdollisuuden.

Mä oon Antti Granlund, radiojäbä ja musiikkikirjoittaja. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Miksi indiebändit eivät tee niin kuin Antti Tuisku?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s