Iisa laittoi ysäriläisen tyttöbändivaihteen silmään – mitä mieltä me ollaan siitä?

Voi kuinka me kaikki ollaan rakastettu Iisaa. Aina ja ikuisesti. Reginan Salakuvaajasta liki viiden tähden arvoisen Puutarhatrilogian kautta kaikuisilla sähkökitaroilla kuorrutettuun Soita mulle -albumiin. Rakastettu keikkoja. Ja soololevyjä. Sanoja ja ääntä ja tyyliä ja hymyä.

Iisa on ollut indiejengille tasaisen laadukas suorittaja, mutta suurelle yleisölle se vähän liian tyylikäs ja vähän liian viileä. Se, josta olisi kiva pitää, mutta vaikea, jos kuunteluhistoria on täynnä pelkkää radiosoundia, PMMP:tä ja Jenni Vartiaista.

Kolmetoista vuotta tätä, kunnes…

…jotain…

…uutta.

Kylmien ja sumuisten sinisen sävyjen tilalla on nyt oranssia ja kirkkautta ja blondia. Mikko Pykärin supercoolin tuotannon tilalla Eppu Kososen mainstream-suvereniteettia. Ja jumalauta iloa!

Uuden Iisan ensimmäinen biisi Nimimerkillä on nimittäin aika perkeleen onnistunut. Se on iso niin kuin 90-luvulla oltiin, siinä on hassut viulut ja hurmaava chunkkaduudachunkka-komppi, ripaus Spice Girlsin Spice Up Your Lifea (mun mielestä!), mausteena 70-luvun scifidisconostalgiaa. Ja silti se on tunnistettavasti Iisan laulu, ei Eppu Kososen.

Pyyhi hiukset jo pois sun kasvoilta / anna maailman katsoo sua kunnolla, Iisa laulaa. Koska on itse päättänyt tehdä niin.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s