Hei Kauriinmetsästäjät! Te taidatte olla lupaavin kotimainen bändi just ny

Tää alkaa olla selvä peli. Aikaisemmin Stockers!ista tuttujen Heikki Petrellin ja Tuomas Kaitasen noin vuosi sitten perustama Kauriinmetsästäjät on vahva bändi. Oikein vahva. Poikkeuksellisen vahva. Neljä biisiä vasta julkaistuna, mut ei mitään vastaan sanomista. Lupaavin uusi kotimainen. (Uusi = ei kauan kasassa, ei albumia tai eepeitä julkaistuna, ei möhkömäärää keikkoja takana.)

Miksi niin?

  1. Koska jäbät osaa tehdä hyviä biisejä. Kun mä mietin sua, niin uuh on kevyt ja hauska ja tarttuva, mutta ei naurettava tai tusinamainen. Oisit vaan sanonu on tanssittava ja viileä, mutta ei hengetön tai tekotyylikäs. Intiaanikesä on herkkä ja paljas, mutta ei lälly tai korni. Ja uusin biisi Revi mua on tuotannoltaan ja rakenteeltaan rohkea, jopa yllättävänkin itsevarma veto, kun tilaisuus olisi ollut painaa peliin myös selkeämmällä rakenteella valtavirran keskukseen osoitettu täsmähitti.
  2. Koska jäbät onnistuvat ehkä parhaiten tässä vaikeassa indien ja mainstreamin yhdistämisessä. Tuotanto on tyylikästä ja ajanmukaista, mutta ei ihan kuitenkaan Spotify Top50 -soundia (jota olen alkanut pikkasen niinku vihaamaan).
  3. Koska he eivät pelkää olla pop. Jos Kauriinmetsästäjien lyriikoita lukisi ilman musiikkia, saattaisi hieman pelottaa, että mitäs runomenoa tää on. Mutta koska biisilyriikat on tehty laulettaviksi eikä luettaviksi, musiikin kanssa ne toimivat oikein hyvin.
  4. Koska tää kaksikko on tyylikäs, ilman että ainakaan mulla tulee olo, että ne poseeraisivat.
  5. Koska he eivät kuulosta ollenkaan esikuviltaan. Biossa mainitut Daft Punk, Cut Copy ja Friendly Fires ovat samansuuntaisia, mutta kuitenkin ihan toisenlaisia kokoonpanoja. Ja tämä on hyvä juttu, koska se tarkoittaa, ettei Kauriinmetsästäjät ole kopio.
  6. Ja koska he ovat valinneet TODELLA HYVÄN feattaajaan Revi mua -biisiin. Vestalla on upea ääni ja kiva tyyli, ja hänestä tulee vielä oikein suosittu.

Kauriinmetsästäjät esiintyy Tampereella Valoa Festivalilla 18. helmikuuta. Esim. meitsi on siellä, oo säkin!

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s