Missikisojen Tiikeri-biisissä on kaks maailman ärsyttävintä elementtiä, mut silti jäbät jotenkin hoitaa homman himaan

Kun minä olin nuori, maailmassa on muutama asia, jotka eivät käyneet päinsä. Maailmassa oli sääntöjä. Kuria ja oordninkia.

Se oli rokkipoliisien ja itsetekoisten musiikkifasistien aikaa. Ei olisi esimerkiksi ollut mahdollista, että joku olisi omalla nimellään kehunut Haloo Helsingin tyylistä yhtyettä. Tai ollut sitä mieltä, että nää on aika kivoja versioita nää television viihdeohjelman cover-versiot. Tai että kaupallinen menestys on yläfemman arvoista menestystä.

Kuria oli silloin, ja oordninkia. Monta sääntöä. Esimerkiksi se, että tosissaan ei saanut olla eikä kitarasooloja soittaa eikä koneita käyttää.

Monta sääntöä, jotka ovat syystäkin jääneet unohduksiin.

Mutta kaksi on jäänyt.

Kaksi sääntöä, joita ei ole syytä rikkoa missään olosuhteessa.

  1. Peukkubassoa ei saatana soiteta, ikinä.
  2. Virvelisoundi ei saatana ole kimakka pykähdys, ikinä.

Vaan siinähän ne ovat, Missikisat-yhtyeen uudella Tiikeri-singlellä, peukuttelu ja pykähdyttely. Tai tosta bassosta en oo varma, soitetaanko se peukutta vai jollain muulla elimellä, mutta soundi on yhtä kaikki sama saatanan släppädäppädäppä.

Ja silti tää on tosi vahva biisi. Huikeasti soitettu, vielä upeammin laulettu.

Videokin on hieno.

Taitaa olla hyvän bändin merkki.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s