Oho. Miten Burning Hearts pystyy perustelemaan tämän bassosoundin?

Mä en oo luultavasti koskaan ihan täysin sisäistänyt sitä, mitä tarkoitetaan klubimusiikilla. Okei, mä ymmärrän, että se on elektronista tanssimusiikkia eli eedeeämmää eli dancea eli jumputusta eli sitä, mitä soitetaan klubeilla ja jota jengi sit tanssii essopäissään.

Mut aina silloin tällöin joku käyttää ”klubimusiikki”-sanaa sellaisessa yhteydessä, että joko se sanoja tietää jotain mitä mä en tiedä, tai sit se itse ei tiedä, mistä puhuu.

Niin, että kannattaa suhtautua varauksella tähän seuraavaan:

Silloin aikanaan, kun mä en suostunut kuuntelemaan klubimusiikkia edes tyttöjen takia, joissain niistä klubimusiikkikappaleissa oli sellainen outo bassosoundi. Niinku että siinä soi jokin muu nuotti kuin perussävel. Ja se kuulosti hassulta. Mulla tuli siitä sellainen olo, että nää tyypit ei tiedä ollenkaan mitä ne on tekemässä, et ne on valinnut bassokoneistaan jonkun presetin ja käyttää nyt sitä iloisena, ilman parempaa tietoa omasta perseydestään. Mä vastustin sitä soundia, niin kuin vain 17-vuotias pikkusnobi voi vastustaa.

No nyt Burning Hearts on julkaissut uuden biisin Bodies as Battlefields JA SIINÄ ON JUST SE SAMA BASSOSOUNDI!

Eli se on tää, kun yks oskillaattori painetaan aaltoilemaan siinä perussävelessä ja toinen siitä sit kvintin verran ylös, eli 7 puolisävelaskelta, mut niin, että se kvintti dominoi eikä se perussävel. Ja kun siitä äänestä tehdään pehmeä, lähellä siniaaltoa, niin siinähän se on.

Entinen vihollinen.

Nykyinen… joku.

Mähän siis rakastan Burning Heartsia, joten en voi tässä tilanteessa vihata tota bassoa. Se on niin kuin kus’päisesti käyttäytyvät kaverit, et kun ne on kavereita, niin niiltä ottaa vaiks baarissa enemmän törppöilyä vastaan kuin vierailta. Mut on siitä törttöilystä silti vaikea nauttia.

Mä nautin tästä biisistä nyt, koska Burnings Heartsilla ei oo tapana tehdä huonoja. Vaikka en täysin saakaan puskettua epäluuloa pois ajatuksistani.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s