Mä tiedän, kuka on suomalaisen indien alisuosituin artisti

Ei ole mikään uusi juttu vertailla bändien arvostusta niiden kaupalliseen menestykseen. Meillä on menestyviä akteja, joita vihataan, arvostettuja yhtyeitä, joita vain harva kuuntelee, suosittuja ryhmiä, joita arvostetaan – ja tietysti se surullisin joukko – heikosti myyviä artisteja, joista eivät edes kaverit pidä.

Yleensä lokerosta toiseen ei juuri liikuta. Tuskin esimerkiksi Mikko Joensuu koskaan myy Suomessa kultalevyä tai Elastinen saa kriitikoilta viittä tähteä.

Että eipä se paljon ole mitään koskaan muuttanut, vaikka kuinka olisi ihmetellyt ”täydellistä maailmaa”, jossa ”tämä kyseinen yhtye myisi Hartwallin täyteen”.

MUT SAATANA NYT MÄ AJATTELIN PIKKASEN SYYLLISTYÄ SIIHEN!

En nimittäin voi hyväksyä sitä, että Rami Vierulan kaltainen nero ei ole suositumpi.

Rami tekee suoraan sydämeen uppoavaa, läpeensä kaunista, surumielistä mutta puhdistavaa musiikkia. Hän osaa rakentaa lumoavia melodioita. Hänen sanoituksensa ovat vilpittömiä ja koskettavia. Hän hallitsee niin 60-lukulaisen popmusiikin kuin 80-lukulaisen dreampopin. Hän pystyy toteuttamaan musiikillisia ideoitaan bändin kanssa, mutta myös makuuhuoneestaan käsin. Kaikuilut, hidastelut ja lofi-äänet ovat hänelle taiteellinen valinta, eivät taitojen puutteesta johtuva välttämätön pakko. Hänen äänensä on hauras, mutta hän osaa laulaa.

Mä käytän otsikossa termiä alisuosittu, koska onhan Rami Vierula arvostusta saanut, ainakin niiltä, jotka hänet tietävät. Ja tottahan vain mä ymmärrän senkin, ettei hän tee valtavirtaradioon sopivaa musiikkia. Eli mä en tässä peräänkuuluta ns. normiväestön aktivoitumista. Mutta jos sä siinä just nyt luet tätä tekstiä, sä luultavasti kuulut kohdeleisöön.

Siispä kuuntele Delay Treesiä.

Kuuntele 23:23:a.

Kuuntele Vierulan suomenkielistä musiikkia.

JA KERRO SIITÄ MUILLEKIN, SENKIN KETALE!

Mä ihan aidosti toivon, että jos vähänkään pidät Ramin musiikista, jaa sitä sosiaalisessa mediassasi. Niinku sharing is caring, baby. Ei välttämättä edes tätä mun postausta, mut vaikka hänen uusi biisinsä Muutun taas. Paitsi että se on ns. klassista Vierulaa, siinä on myös helvetin upea musiikkivideo.

#ramivierulahype
#ramivierulahype
#ramivierulahype
#ramivierulahype
#ramivierulahype

Mun mielestäni Rami on ansainnut sen.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s