Heippa glitterbiletys, moikka melankolia. Kuuntelussa Iisan uusi biisi Kun olit nuori

Muistatko mitä tapahtui kolme kuukautta sitten? Silloin Iisa julkaisi tähänastisen uransa övereimmän biisin Nimimerkillä. Siinä oli hauskoja viuluja, hurmaava bilekomppi, sopivasti 70-lukulaista diskoilua ja kivat Tom of Finland -leffasta innoituksensa saaneet sanat. Mä tykkäsin siitä oikein paljon, kirjoitin jopa ”kylmien ja sumuisten sinisen sävyjen vaihtuneen oranssin, kirkkauteen ja blondiin”.

No tänään ilmestyi Iisan uusi single Kun olit nuori, ja siinä eivät juuri glitterit kimaltele. Ei se mikään paluu vanhaankaan tosin ole, eli se ei kuulosta Reginalta tai Iisan aikaisemmilta soololevyiltä vaan joltain… valtavirtaiselta ja uudelta, hieman Paula Vesalan soolojutuilta, mutta silti enemmän Iisalta.

Itse asiassa enemmän Iisalta kuin miltään muulta. Kun olit nuoren teksti vaikuttaa erittäin henkilökohtaiselta, ja vaikka yksittäisen laulun ja oikean elämän välille on aina vaarallista vetää yhtäläisyyksiä, se tuntuu erobiisiltä, tai ainakin eron jälkeisten tunteiden kuvaukselta. Eppu Kososen sävellys on jylhä ja tarttuva, ja mä pidän erityisen paljon siitä yhdestä yllättävästä soinnusta kertosäkeen loppupuolella.

Musta tämä on ihana biisi, ja itse asiassa jos mä oon oikein rehellinen, se saattaa olla mun kaikkien aikojen suosikkini Iisan tuotannosta, Regina mukaan lukien.

Iisa esiintyy tänään perjantaina 5.5. Tampereen Olympiassa (w/ Vesta) ja huomenna lauantaina 6.5. Helsingin Korjaamolla (Vaunusali, w/ Burning Hearts). Jos on saumaa, ole siellä.

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä ja Instagramissa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s