Mitä helvettiä mä teen Sidewaysissä?

Olin ajatellut ottaa uudelleen käyttöön pari hittilausetta. Yks on: ”Hellurei, hellurei, vääntö on hurjaa.” Toinen on: ”Ny rillataan.” Ja kolmas: ”Jeesbox pallinaama!” Keskustelussa, esimerkiksi Sideways-festarien tuoksinassa, niitä käytetään näin.

Joku random indietyty: Mooooi Antti! Miten sun festarit on mennyt? ❤ ❤ ❤
Antti: Hellurei, hellurei, vääntö on hurjaa.
Indietyty: Mä meen just kattoon Mikko Joensuuta. Mitä sä ajattelit tehdä? ❤ ❤ ❤
Antti: Ny rillataan!
Indietyty: Ai jääksä tänne dokaan?
Antti: Jeesbox pallinaama!

Ei vais, emmä noin aio tehdä. MUT MIELI TEKIS!

Oikeasti mun perjantain Sidewaysini etenee näin:

  1. Kun aamutyöt radiolta loppuu, ajan kuin tuulispää kotiin, pakkaan, pussailen elämäni ihmiset, hyppään autoon ja ajan Espooseen. Espoossa treffaan vanhempani, jotka ovat sattumalta tänään pääkaupunkiseudulla, laitan ylleni Sidewaysiin sopivat heimovaatteet ja pummaan isältä kyydin Teurastamolle.
  2. Olen paikalla JUST KELLO 16.00, hoidan itseni sisään ja harpon päälavan läheisyyteen kuuntelemaan Iisan keikan. Hän kun lupasi soittaa esim. uuden, vielä julkaisematton sinkkunsa Mua ei pelastetakaan. Ja kun mun edellisestä Iisan keikasta on päässyt kulumaan yli vuosi, niin eihän tätä voi missata.
  3. Kun Iisa lopettaa, painun Warehousiin tsekkaamaan taivaallisen The Holyn. Tarjolla on kauneutta, rauhaa, raivoa ja rytmiä, aaltoja ja omistautumista. JA LAVAPREESENSSIÄ! Usko mua, mä tiedän nää jutut.
  4. The Holyn tuplarumpuloinnista onkin kiva mennä kuuntelemaan Park Stagelle Villa Nahia. Kaksikon tuorein albumi Ultima oli viime vuoden parhaita kotimaisia, ehkä toiseks paras Mikko Joensuun Amen 2:n jälkeen. Tarjolla on hyviä biisejä ja tyylikästä menoa.
  5. SAATTAA OLLA, että jätän Villa Nahin keikan kesken, koska haluan nähdä ainakin silmäyksen Tommy Cashista. Jäbällä on nimittäin sen verran persoonallinen meno, että jopa hieman jännittää, mitä tuleman pitää.
  6. Oli miten oli, EI OO MITÄÄN MAHISTA, että jättäisin näkemättä kello 18.30 Plazassa aloittavan Litku Klemetin. Viime vuoden hieno Horror ’15 ja alkuvuodesta julkaistu instant classic -levy Juna kainuuseen kuuluvat jo nyt jokaisen itseään kunnioittavan musadiggarin perustarpeistoon, ja kun siihen vielä lisää Klemetin & bändin liveosaamisen ja ison festarin puitteet… AI AI AI!
  7. Ja sitten Litkusta siihen yhteen odotetuimpaan. Mikko Joensuun Amen 3 -keikkaan. Mikon takataskussa on viime vuoden paras albumi, Suomessa vertaansa vailla oleva albumitrilogia ja tukku unohtumattomia, absoluuttisen totuuden mukaan viiden tähden esiintymisiä (esim. viime vuoden Flow’ssa). Sidewaysissa lavalle painuu MASSIIVINEN MÄÄRÄ JENGIÄ Mikon musiikillisia näkyjä tulkitsemaan. Se on oleva tapaus.
  8. Mä luulen, että tässä vaiheessa alan olla jo melkoisissa musiikkikänneissä (en viina toim. huom.), joten e h k ä The Thurston Moore Group jää mulla vähälle huomiolle. Totta kai mä tsekkaan pari biisiä, ja jos legenda vetää hyvin, enemmänkin.
  9. Ysin jälkeen alkaakin sit tulla vähän ruuhkaa bänditarjonnassa. Kello 21.15 Alley Stagella aloittaa Kynnet, ja oon kyl alussa mukana, mutta kyl silti mä meen kello 21.30 Kellohallin Lihadiscoon kuuntelemaan Astrid Swania. Astridin uuden levyn kuunnelleet tietävät syyn. Editorsia kai pitäis kuunnella, ja haluaisinkin, mut tää menee nyt näin.
  10. Astridin keikan jälkeen mä valitsen aluks Räjäyttäjät, joka starttaa kello 23.00 Park Stagella. Ja jos se on liian avaruusmenoa (eikä rokkenrollia), sit mä harhailen päälavan läheisyyteen DJ Shadow’ta todistamaan.

Tän jälkeen mulla on kaks vaihtoehtoa: kavereiden kanssa painaa viinaa kitusiin tai sit julkisilla liikennevälineillä nukkupaikkaan nukkumaan. Että jaksaa sit lauantainkin.

Ja jos joku tulee kysymään, onks mulla hyvä meno, tarjolla on vain yksi vastaus:

JEESBOX, PALLINAAMA!

Mä oon Antti. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä ja Instagramissa.

Artikkelin kuva: Tomi Palsa / Sideways

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s