Muistatko nuoren neron, Ollin? No hän nykyään VIELÄ parempi

Esitin puoli vuotta sitten ei-retorisen kysymyksen: Kuka on tämä nerokas teini Kirkkonummelta?

Olli, 16-vuotias nuorukainen, oli julkaissut Soundcloudissa tukun biisejä, joista suosituimpia oli kuunneltu yli satatuhatta kertaa (suosituinta tällä hetkellä yli 500k, muuten). Biisejä, jotka olivat lyhyitä ja sirpaleisia, mutta samaan aikaan hämmästyttävän valmiita ja omaperäisiä. Olli oli yhdistänyt herkkää makuuhuone-indietä hauraisiin biitteihin ja elokuvadialogiin: oli ukuleleä, oli kilkuttimia, Japania, sydämeen käyviä lyriikoita ja vilpittömyyttä. Lofi-soundia, mutta taitavasti toteutettuna.

Olin koukussa.

Kuluneiden kuukausien aikana Olli on julkaissut Soundcloudissa tasaiseen tahtiin äänikudelmiaan, tuoreimmat tällä viikolla. Ja nää alkaa oikeasti olla jo ihan naurettavan hyviä. Kiss You on leikittelevä, sinne tänne vauhkona pomppiva ihmissuhdekuvaus, jonka kliimaksikohta (Hey, did i ever tell you that i kinda wanna kiss you even tho
your breath smells really bad and it makes me feel dead inside) on hauskinta, mitä olen kuullut viikkoihin. Ja tämä toinen uusi biisi, jopa aavistuksen vampireweekendmainen Happy That You Came, on sekin kaikkea muuta kuin herkka ja hauras, ennemminkin itsevarmasti höpsöilevä.

Kokonainen albumikin Ollilla on kuulemma valmiina, ainakin jossain vaiheessa oli, ja sen julkaisustakin sovittu. Mut odotetaan rauhassa.

Tästä on kypsymässä jotain tosi hienoa.

Mä oon Antti Granlund, radiojäbä, manserokin kuningas ja poikkeuksellisen hyvä halaaja. Oon tuottaja Bauer Median omistamassa Iskelmä-radiossa sekä musiikkikirjoittaja Soundissa ja tässä blogissa. Stop, Shake, Honey, Go on Facebookissa, ja mä oon esim. Twitterissä ja Instagramissa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s